Matalan kynnyksen palvelua

Maaliskuun alusta Oulunkaari ottaa käyttöön terveyteen ja hyvinvointiin liittyvät chatit

Chatin vastaajina toimivat lääkärit ja hoitajat. Lääkäri-chat on perjantaisin kello 14-15 ja hoitaja-chat tiistaisin ja torstaisin kello 10-12. Kun kuntalainen menee Oulunkaaren nettisivuille, chat-ikkuna aukeaa sivun oikeaan alareunaan asiakaspalvelijan ollessa kirjautuneena sisään. Käytössä on erilaisia teema-chatteja, esimerkiksi päihdetyöhön tai neuvolapalveluihin liittyen. Chat mahdollistaa matalan kynnyksen yhteydenotot sosiaali- ja terveyspalveluihin, auttaa oikeaan palveluun ohjautumisessa ja helpottaa tiedonsaantia.

Lääkäri- ja hoitaja-chateissa voi kysyä yleisiä terveyteen ja hyvinvointiin liittyviä kysymyksiä. Asiantuntijaneuvojat antavat vinkkejä terveyden edistämisestä ja sairauksien ennaltaehkäisystä, sekä opastavat ajankohtaisissa terveydellisissä kysymyksissä.Varsinaista sairaudenhoitoa palvelu ei tarjoa, vaan neuvonta tapahtuu yleisellä tasolla.Henkilökohtaisia tietoja ei chatissa voi jakaa, niitä varten on Oulunkaaren omahoitopalvelu.

Oulunkaarella on käytössä myös muita chatteja

Lista kaikista Oulunkaaren tarjoamista chat-palveluista

• Neuvola: maanantaisin klo 9-11 ja torstaisin klo 14-16

• Sosiaalityö: perjantaisin klo 12-14