IiTuunaa Pop Up -kauppakeskus avataan 23.11.2018

Kauppojen yönä klo 18-21 Iin keskustaan putkahtaa entisen Valintatalon tiloihin väliaikainen IiTuunaa Pop Up –kauppakeskus.

Kauppakeskus on Tuunataan työtä -hankkeen tarjoama kauppapaikka, jossa paikalliset yrittäjät ja yrittäjyydestä kiinnostuneet voivat myydä tuotteitaan tai palveluitaan sekä järjestää erilaisia työpajoja. Tiloissa palvelee myös kahvio.

Kauppakeskuksen myymäläpäällikkö Terhi Tolonen kertoo, että idea on otettu hyvin vastaan ja tällaista on paljon toivottu Iihin. ”Tavoitteena on luoda kauppakeskuksesta toistuva tai jopa pysyvä. Mukana on lähes 20 paikallista yritystä.” Mukaan mahtuu vielä!

IiTuunaa Pop Up palvelee 23.11.-8.12. Ke-pe 16-19 ja la 10-17. Tervetuloa!

Kauppakeskuksessa järjestetään runsaasti tapahtumia ja työpajoja
Viikko-ohjelmaan kuuluvat mm. Lastenlauantai, Itsenäisyyspäivän aatto, Äijälauantai sekä tuote-esittelyt, Reko-ruokaringin jako pihalla. Työpajoissa tuunataan tuotteita kierrätysmateriaaleista omaan käyttöön. Ylijäämälangoista neulotaan yhdessä hyväntekeväisyyttä –tule kokeilemaan ja näyttämään taitosi. Tiloihin tulee myös ”Tuo tullessasi, vie mennessäsi”-piste, jossa toiselle tarpeeton tavara vaihtaa omistajaa ilman rahaa.

Myymälä sisustetaan kierrätysmateriaaleilla, ja materiaalin keräämiseen pyydetään apua myös kuntalaisilta. ”Tuo vanhat farkkusi ja kauluspaitasi meille hyödynnettäväksi somistuksessa,” vinkkaa Terhi. Keräyspäivä on 13.11. tiistaina klo 17-18 osoitteessa Laksontie 2 etupihalla.

Tapahtuman verkkosivut löytyvät osoitteesta: ii.fi/popup

Seuraa kauppakeskuksen rakentumista, viikko-ohjelmaa ja muita kuulumisia reaaliajassa: