Vuoden iiläinen 2018 on Katja Körkkö

Iin Kotipizza yrittäjänä toimiva Katja on mestari alallaan ja hän on tehnyt kotikuntaansa tunnetuksi maailmalla.

Körkkö on mm. kolminkertainen Kotipizza Gamesin voittaja ja maaliskuussa 2018 hän voitti MM-hopeaa Las Vegasissa käydyissä World Pizza Games -kilpailuissa.

Kunnanhallituksen valitsema vuoden iiläinen julkistettiin Iin kotiseutuviikon pääjuhlassa sunnuntaina 1.7.2018. Nimitys on myönnetty vuodesta 2002 lähtien vuosittain henkilölle, joka on syntynyt, asuu tai toimii Iissä, ja joka on työllään, toiminnallaan tai saavutuksillaan tehnyt Iitä tunnetuksi, edistänyt kuntakuvaa tai vaikuttanut merkittävästi kunnan kehittämiseen.

Ympäristöpalkinto Paula Suutarille

Kotiseutujuhlassa julkistettiin myös vuoden 2017 ympäristöpalkinnon saajaksi Iin ympäristöyhdistyksen esityksestä Paula Suutari, joka on Iin kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti edistänyt paikallisuutta ja kulttuuriympäristön säilyttämistä vaikuttamalla Niittysaaressa sijainneen Iijoen uiton majoitusrakennuksen siirrättämiseen Huilingin museo- ja kahvilakäyttöön.

Sekä vuoden iiläistä että ympäristöpalkinnon saajaa pystyi ehdottamaan ajalla 7.5.-10.6.2018 verkossa sekä paperilomakkeella Iin ja Kuivaniemen kirjastoissa.

Aiemmin palkitut