Merkitse metsäkäyntisi Mennään metsään -laskuriin

Kampanjalla yhtenä päämääränä on jokamiehenoikeuksien vieminen Unescon aineettoman kulttuuriperinnön listalle. Unescon listalle pääsevät vain sellaiset tavat, joita kansalaiset arvostavat ja aktiivisesti käyttävät.

Jokamiehenoikeudet takaavat meille monta arkista asiaa: jokainen koiralenkki metsässä, oikopolku työmatkalla, uiminen luonnonvesissä, hiihtäminen ja soutelu, kaikki luonnossa oleminen alueella, jota emme omista – tämä kaikki on mahdollista jokamiehenoikeuksien ansiosta.

Käy merkitsemässä metsäkäyntisi Mennään metsään -laskuriin!

Laskurin tuloksesta puhutaan suorassa Mennään metsään -juhlalähetyksessä sunnuntaina 7.10.2018 TV1 klo 18.15–20.30.

Kampanjan Mennään metsään -laskurin takana ovat Ylen ja Suomen Ladun lisäksi Metsähallitus, WWF Suomi, Suomen luonnonsuojeluliitto, Suomen Partiolaiset, Suomen ympäristökeskus SYKE, BirdLife Suomi. Suomen Metsästäjäliitto, Finlands Svenska Idrottsförbund, Suomen Melonta- ja Soutuliitto, Natur och Miljö ja Viherympäristöliitto.

Lisätiedot:yle.fi/aihe/mennaan-metsaan