Oijärvellä palvelee kyläavustaja

Oijärven kyläyhdistys on palkannut kyläavustajan, joka tekee pientä korvausta vastaan koti- ja pihatöitä Oijärven kylän seudulla.

Kyläavustajan tehtäviin kuuluvat esimerkiksi haravointi, lumityöt, lämmityspuiden ladonta ja avustaminen erilaisissa kotitöissä, kuten siivouksessa. Yhtenä tärkeänä tavoitteena on tukea Oijärven kylän ikäihmisten kotona asumista. Kyläavustaja kuljettaa töissä mukanaan myös kyläyhdistyksen kannettavaa tietotupaa, eli tietokonetta ja tulostinta.

Kyläavustaja on palkattu ajanjaksolle 18.9.2017-31.5.2018, ja mahdollisuuksien mukaan toimintaa jatketaan myös kesällä 2018. Kyläyhdistys on palkannut kyläavustajan TE-toimiston palkkatuella. Iin kunnan ja Euroopan sosiaalirahaston (ESR) rahoittama Työtä luonnosta Iissä –hanke on ollut mukana suunnittelemassa toimintaa ja avustanut yhdistystä muun muassa kouluttamalla toimijoille työnantajataitoja sekä avustamalla palkkatukihakemuksen laadinnassa.

Kyläavustajana toimii Oijärvellä asuva Soili Tauriainen. Avustustyöt tilataan numerosta 046 552 0463.