Asiointipiste
Käyntiosoite: Piisilta 1, Ii. (Sijainti Micropoliksen päärakennuksen aulassa, 1krs.).
Asiointikäynti ja puhelupalvelu on avoinna ma-pe klo 9-11 ja 12-15.
Asiointipisteessä voit asioida
- kunnan
- Kelan asioissa
- opastus ja neuvonta
- kunnan lomakkeet ja esitteet
- hakemusten vastaanotto, kuten varhaiskasvatushakemukset, aamu- ja iltapäivähoitohakemukset, kesätyöhakemukset jne.
- laituripaikat, kesävesipostit ja jäähilekoneen avainten luovutus
- ilmoitustaulu sekä asiakirjojen nähtävillä pito
Muut viranomaispalvelut:
Asiakaspääte ja tulostaminen
Iin Asiointipisteellä on asiakaspalvelupääte, jolla kuntalainen ja asiakas voi asioida sähköisesti. Kopiointipalvelu on siirtynyt Iin ja Kuivaniemen kirjastoihin, täältä löytyy aukiolojat ja hinnasto
Pohde sosiaalipalvelut
Asiointipisteessä vastaanotetaan seuraavia Pohteen hakemuslomakkeita:
- vammaispalveluhakemus
- kuljetuspalveluhakemus
- lääkärinlausunto kuljetuspalveluhakemuksen liitteeksi
- omaishoidontukihakemus
- tilapäisen perhehoidonhakemus
- tehostettu palveluasumishakemus
Kela
Asiointipisteestä voit hakea Kelan esitteitä ja hakemuslomakkeita sekä jättää Kelalle osoitetut etuushakemukset ja/tai hakemusten liitteet. Voit saada opastusta myös hakemuslomakkeiden täyttämisessä. Asiointipiste toimittaa jättämäsi hakemukset tai hakemuksen liitteet Kelaan.
Asiointipisteen asiakaspäätteellä voit asioida sähköisesti Kelan palveluissa. Saat myös opastusta ja neuvontaa tarvittaessa sähköisessä asioinnissa. Sähköisesti voit hakea lähes kaikkia Kelan etuuksia, tehdä muutosilmoituksia ja lakkauttaa etuuden maksamisen. Voit myös seurata onko hakemuksesi ratkaistu, paljonko etuutta maksetaan ja milloin on etuuden maksupäivä. Näihin tarvitset tunnistautumisvälineen esim. pankkitunnukset tai mobiilivarmenteen.
Asiointipisteessä saat neuvontaa myös Kelan etuuskohtaisen puhelinpalvelun käytössä. Puhelinpalvelusta saat tietoa etuushakemuksesi käsittelyvaiheesta, voit lisätä hakemukseesi liittyviä tietoja. Lisäksi saat yleistä tietoa Kelan etuuksista. Useimmat Kela-asiat voi hoitaa puhelimitse. Puhelinpalvelussa voi kysyä neuvoa, hakea etuuksia ja saada apua verkkoasiointiin. Kelan puhelinpalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9–16. Palvelunumerot löytyvät osoitteesta: kela.fi/palvelunumerot
Etäpalvelussa asiakas saa asiointipisteen tietokoneella kuva- ja ääniyhteyden Kelan palveluasiantuntijaan.
Etäpalvelussa saa henkilökohtaista neuvontaa ja voit hoitaa samoja asioita kun Kelan palvelupisteessä, etäpalvelu vastaa siis Kelan toimistossa asiointia. Etäpalveluun tarvitset mukaasi henkilöllisyystodistuksen.
Yhteystiedot
Piisilta 1, 91100 Ii.
Avoinna ma-pe klo 9-11 ja 12-15
p. 050 3103 458, asiointipiste [at] ii.fi (asiointipiste[at]ii[dot]fi)
turvaposti: https://www.turvaposti.fi/viesti/ii.yhteispalvelupiste